• Achtergrond 2017

INSIGHTS PROFESSIONAL VAN HET JAAR - Bureauzijde

Bij het beoordelen van de kandidaten voor de Insights Professional van het jaar – bureauzijde heeft de jury naar de meest aansprekende Insights Professionals gezocht en gelet op de volgende criteria:

• Sterk analytisch vermogen;

• Conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);

• Goede communicatieve vaardigheden;

• Valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);

• Heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;

• Toont leiderschap, m.a.w.is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.

Insights Professional - Bureauzijde procedure

  • Procedure

    AANBEVELEN

    Tot 8 maart konden Insights Professionals worden aanbevolen via het online stemformulier. 

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Na 8 maart worden de motivaties en argumenten geanalyseerd door een onafhankelijke jury en een top 10 selectiegemaakt. De genomineerden worden in april 2017 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. De jury zal aangeven waarom naar haar mening de kandidaten een nominatie verdienen. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek en de eerder verstrekte motivaties wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De jury is vrij in haar keuze maar licht deze wel toe in een kort juryrapport. De uiteindelijk winnaar wordt op woensdag 7 juni 2017 tijdens de MOA Beachparty bekend gemaakt.

  • Criteria

    Insight Professionals* dienen zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor de titel 'Insight Professionals van het jaar 2017 - bureauzijde'.

    • sterk analytisch vermogen;
    • conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
    • goede communicatieve vaardigheden;
    • valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
    • heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
    • toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.


    * Om in aanmerking te kunnen komen voor de titel Insight Professional van het jaar is het een voorwaarde dat het bureau waar de insights professional werkzaam is, lid is van de MOA.

  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de MOAward (speciaal gemaakt beeldje) en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over deze prijs bestaat uit:

    Michel ten Donkelaar Global Consumer Insight & Planning Manager Global Marketing AkzoNobel
    Rita Timmerman Senior onderzoeksadviseur Ministerie van Algemene Zaken
    Jurgen Warnecke Marketing Intelligence Aegon
    Hans Martens Manager Market Research & Intelligence Schiphol Group
    Annemiek Temming Head of Strategy & Insights Danone Benelux  & Corporate Communications Nederland