• Achtergrond 2019

INSIGHTS PROFESSIONAL VAN HET JAAR - Bureauzijde

Het is niet meer mogelijk om jouw aanbeveling aan ons door te geven!

Wie heeft met zijn/haar functioneren als insights professional aan bureauzijde de meeste indruk op jou gemaakt of wie is jou het meest bijgebleven? 

Je kunt je collega's aanbevelen, maar ook een klant of relatie in de schijnwerpers zetten. Wie weet winnen zij dankzij jou zo'n felbegeerde MOAward!

Insights Professional - Bureauzijde procedure

  • Procedure

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Na 27 februari worden de motivaties en argumenten geanalyseerd door een onafhankelijke jury en een top 3 selectie gemaakt. De genomineerden worden in april 2019 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. De jury zal aangeven waarom naar haar mening de kandidaten een nominatie verdienen. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek en de eerder verstrekte motivaties wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De jury is vrij in haar keuze maar licht deze wel toe in een kort juryrapport. De uiteindelijk winnaar wordt op woensdag 12 juni 2019 tijdens de MOAwards uitreiking bekend gemaakt.

  • Criteria

    Insight Professionals* dienen zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor de titel 'Insight Professionals van het jaar 2019 - bureauzijde'.

    • sterk analytisch vermogen;
    • conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
    • goede communicatieve vaardigheden;
    • valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
    • heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
    • toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.


    * Om in aanmerking te kunnen komen voor de titel Insight Professional van het jaar is het een voorwaarde dat het bureau waar de insights professional werkzaam is, lid is van de MOA.

  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de MOAward (speciaal gemaakt beeldje) en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over deze prijs bestaat uit:

    Michel ten Donkelaar Global Consumer Insight & Planning Manager Global Marketing AkzoNobel
    Rita Timmerman Senior onderzoeksadviseur Ministerie van Algemene Zaken
    Jurgen Warnecke Marketing Intelligence Aegon
    Barbara Nieuwenhuijs Manager Insights, Analytics & CRM Roche
    Albèrt van Meeteren Head of Consumer and Shopper Insights & Analytics Nestlé