• Achtergrond 2017

Wetenschapsprijs van het jaar 

 

Wetenschapsprijs procedure

  • Procedure

    De jury kiest een drietal artikelen die voor de Wetenschapsprijs van het jaar 2017 in aanmerking komen. De genomineerde artikelen worden bekend gemaakt via de MOA en in een speciale bijlage van vakblad Clou op 18 april 2017. 

    Bekendmaking winnaar

    De winnaar wordt op woensdag 7 juni 2017 tijdens de MOA Beachparty bekend gemaakt. 

  • Criteria

    De keuze van de jury wordt gebaseerd op een aantal componenten van het onderzoek:

    • vernieuwend, innovatief
    • toepasbaarheid in de praktijk voor marktonderzoek en marketing
    • leeesbaarheid voor marktonderzoekers
    • wetenschappelijke kwaliteit:  Theorie, Data, Methode, Analyse, Conclusies
  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar van de MOAward levert de prijs natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de MOAward (speciaal gemaakt beeldje) en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die dit jaar over de Wetenschapsprijs beslist bestaat uit:  

    Yvonne van Everdingen UHD Marketing Management RSM Erasmus Universiteit
    Peter van Eck GfK
    Ad de Jong Professor of Marketing Aston Business School
    Tom Wilms Global Research Director MBVermeer