• Achtergrond 2017

Young Talent van het jaar

Op 7 juni a.s. wordt de MOAward voor Young Talent van het jaar 2017 uitgereikt aan een jonge onderzoeker met lef. Iemand die ‘out of the box’ durft te denken. Een Young Talent is:

  • maximaal 30 jaar

  • werkzaam in de (digital) onderzoeksector

  • enthousiast

  • heeft een vernieuwende visie 

  • is een inspiratie voor anderen

 

Young Talent procedure

  • Procedure

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Een onafhankelijke jury heeft de motivaties van de voordragers beoordeeld en een voorselectie gemaakt. Deze kandidaten worden vervolgens gevraagd een vragenlijst in te vullen. De antwoorden op de vragenlijst en de motivatie van de voordrager worden meegenomen in de overweging bij het nomineren van drie Young Talents. De drie genomineerden worden op 18 april 2017 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek, samen met de eerdere motivatie van de voordrager en de antwoorden op de vragenlijst, wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De winnaar wordt op woensdag 7 juni 2017 tijdens de MOA Beachparty bekendgemaakt. 

  • Criteria

    Wat betreft de jury is de potentiële winnaar :

    • maximaal 30 jaar
    • werkzaam in de (digital) onderzoek-sector
    • enthousiast
    • heeft een vernieuwende visie 
    • een inspiratie voor anderen. 
  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de bronzen MOAward en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over de Young Talent van het jaar bestaat uit:

    Michel ten Donkelaar Global Consumer Insight & Planning Manager Global Marketing AkzoNobel
    Rita Timmerman Senior onderzoeksadviseur Ministerie van Algemene Zaken
    Jurgen Warnecke Marketing Intelligence Aegon
    Hans Martens Manager Market Research & Intelligence Schiphol Group
    Annemiek Temming Head of Strategy & Insights Danone Benelux  & Corporate Communications Nederland