• Achtergrond 2019

Insights Professional - Bureauzijde

Genomineerden 2018

Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Insights Professional van het jaar 2018 - Bureauzijde heeft de jury naar de meest aansprekende Insights Professionals gezocht en gelet op de volgende criteria:

  • Sterk analytisch vermogen;
  • Conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
  • Heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
  • Toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.

 

MSMargot Schuil - InSites ConsultingMargot is Business Director bij InSites Consulting. Daarvoor werkte ze bij Mars in verschillende internationale functies. Momenteel leidt ze de FMCG teams binnen Insites en werkt voor klanten als Arla, Bavaria, Farm Frites, Kraft Heinz, Nestlé en Qmusic. Per 1 juli a.s. wordt ze Managing director van het Nederlandse kantoor van Insites. Margot is een bruggenbouwer. Ze slaat een brug tussen de behoeften van haar klanten en zoekt een passende onderzoeksoplossing. Haar drive? De consument centraal stellen bij haar klanten en inspirerende en impactvolle presentaties en workshops geven die haar klanten bijblijven en verder helpen. Daarnaast geeft ze diverse masterclasses. En het kan altijd beter, goedkoper en sneller. Ze stond aan de wieg van de Insight Academy, een trainingsprogramma, waarin ze samen met haar collega’s in meer dan 6 landen ruim 350 mensen heeft getraind op het belang van goede consumenteninzichten en hoe je die kunt vinden en schrijven.

 

EvdVEltine van der Veer - BraingineersEltine is Research Director bij Braingineers en wordt door haar grote klantenkring geprezen als een zeer deskundige en gedreven onderzoeksprofessional. Met haar kennis vanuit de psychologie voegt ze op een overtuigende en impactvolle manier waarde toe aan de resultaten uit neuro usability onderzoeken. Binnen Braingineers houdt ze zich bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderzoek-methodieken en algoritmes die gebruikt worden. Daarnaast is ze intensief bezig met het overdragen van haar kennis op haar team. Extern denkt ze op strategisch niveau mee bij haar klanten om op basis van consumenten inzichten grote impact te hebben op de online use experience en conversiecijfers. Haar prettige manier van presenteren en communiceren maakt de soms complexe materie toegankelijk en zorgt voor enthousiasme bij haar opdrachtgevers. Ze publiceert en reviewed artikelen met betrekking tot CRO en emotion analytics. Haar ambities: Customer experience onderzoek naar een volgend niveau tillen, verschillende datalagen combineren en uiteindelijk gedrag nauwkeurig voorspellen

 

SvVSandra van Vemden - MARESandra is een gedreven onderzoeker. Door respondenten centraal te stellen en een gezonde kritische blik, helpt ze haar klanten verder. Sandra treedt graag buiten de gebaande paden en is zich zeer bewust van de veranderende behoeften binnen de onderzoekswereld.  In het kader van de digitalisering heeft Sandra in 2017 Feedview bedacht en ontwikkeld; een propositie waarmee digitale uitingen in een realistische omgeving worden getest.  Een ander voorbeeld van haar vernieuwingsdrang is haar visie op de 50+ markt. Als coauteur van “Hello Quintastics – De vele gezichten van vijftigers” slaat ze de spijker op zijn kop door te stellen dat veel bedrijven onterecht de vijftigers met zestig-, zeventig- en tachtigjarigen als een doelgroep op een hoop gooien. Met praktische handvatten en concrete do’s en don’ts helpt ze opdrachtgevers de 50+ doelgroepen beter te bedienen. Hierdoor stelt ze bedrijven in staat, 50-plussers in het hart te raken. Vol enthousiasme draagt Sandra met haar vernieuwende blik bij aan de ontwikkeling van ons vakgebied!

 

Insights Professional - Bureauzijde procedure

  • Procedure

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Na 27 februari worden de motivaties en argumenten geanalyseerd door een onafhankelijke jury en een top 3 selectie gemaakt. De genomineerden worden in april 2019 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. De jury zal aangeven waarom naar haar mening de kandidaten een nominatie verdienen. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek en de eerder verstrekte motivaties wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De jury is vrij in haar keuze maar licht deze wel toe in een kort juryrapport. De uiteindelijk winnaar wordt op woensdag 12 juni 2019 tijdens de MOAwards uitreiking bekend gemaakt.

  • Criteria

    Insight Professionals* dienen zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor de titel 'Insight Professionals van het jaar 2019 - bureauzijde'.

    • sterk analytisch vermogen;
    • conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
    • goede communicatieve vaardigheden;
    • valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
    • heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
    • toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.


    * Om in aanmerking te kunnen komen voor de titel Insight Professional van het jaar is het een voorwaarde dat het bureau waar de insights professional werkzaam is, lid is van de MOA.

  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de MOAward (speciaal gemaakt beeldje) en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over deze prijs bestaat uit:

    Michel ten Donkelaar Global Consumer Insight & Planning Manager Global Marketing AkzoNobel
    Rita Timmerman Senior onderzoeksadviseur Ministerie van Algemene Zaken
    Jurgen Warnecke Marketing Intelligence Aegon
    Barbara Nieuwenhuijs Manager Insights, Analytics & CRM Roche
    Albèrt van Meeteren Head of Consumer and Shopper Insights & Analytics Nestlé