• Achtergrond 2017

Juryrapport Young Talent Award 2015

Celeste, Marc en Anouk, drie jonge talenten waar wij als jury trots op zijn. Bij jullie spat de passie er vanaf en alle drie zijn jullie enorm gedreven om collega’s en klanten mee te nemen in jullie visie op klantbeleving, marktonderzoek en marketing.

Celeste Miller - Totta Brand Lab

Celeste, vol energie en drive trad je ons als jury tegemoet en de stand was ‘aan’. Sinds januari 2014 ben je verantwoordelijk voor Totta Brand Lab. En dat betekent ondernemen. Een idee is leuk, maar ontwikkel het maar eens tot een product en zet het zelf in de markt. En dat heb jij met succes gedaan met de Intuïtieve Associatie Test en de Brandscan. Je onderhandelde zelf met potentiële partners, je visualiseerde de methode, je bedacht hoe je het product in de markt wilde zetten, je benadert zelf je klanten en je voert het onderzoek uit. Celeste, jij staat voor je eigen producten en dat betekent ook dat je verantwoordelijk bent voor het resultaat en dus ook het risico draagt (en daar lig je soms ook wakker van).

Celeste, van de drie genomineerden ben jij de ondernemer in hart en nieren.

Marc Tollens - KLM

Marc, vastberaden en rustig ging jij met de jury het gesprek aan. Bij KLM ben jij verantwoordelijk voor de cross-device monitoring van online klantervaringen en voor de belangrijkste data-analyses op kwantitatief klantonderzoek. In jouw visie is een vragenlijst een deel van de klantervaring, van de interactie met het merk. Om de senior vice president hiervan te overtuigen liet je hem zelf zo’n ouderwetse vragenlijst invullen. Die actie opende voor jou de deur tot een meer geïntegreerde aanpak waarbij je databronnen, collega’s en het marktonderzoeksbureau uitdaagde. Met als resultaat online vragenlijsten die persoonlijk en op de klant toegespitst zijn, een intuïtieve vraag/antwoordstijl hebben en die het merk KLM uitdragen. En dat is een knappe prestatie in een groot bedrijf als KLM.

Marc, van de drie genomineerden ben jij de meest eigenzinnige.

Anouk Willems - InSites Consulting

Anouk, sprankelend en vol enthousiasme vertelde jij de jury jouw verhaal. Bij Insites Consulting ben jij verantwoordelijk voor innovatie. En dat doe je vanuit de visie dat je wil helpen marktonderzoek te veranderen en een ieder te laten zien dat marktonderzoek super creatief is. Zo ontwikkelde je afgelopen jaar een nieuwe propositie voor Ongoing Consumer Consulting Boards. Daarnaast heb je veel oog voor hoe je de klant kan helpen impact te genereren met inzichten. Onder meer door een social platform op te zetten dat insight professionals helpt om inzichten op een efficiënte en effectieve manier te delen met de organisatie en dat tegelijkertijd actie ondernemen stimuleert. En wat misschien nog het meest opvalt aan jou, is hoe je klanten, collega’s en studenten tijdens presentaties en gastcolleges, weet te raken met jouw kijk op het vak.

Anouk, van de drie genomineerden ben jij de optimist.  

De MOAward Young Talent 2015 gaat naar degene die ons vakgebied op vele manieren verrijkt, verrast en uitdaagt. De winnaar is van MOAward Young Talent 2015 is Anouk Willems van Insites Consulting!