• Achtergrond 2017

Juryrapport young talent van het jaar 2016

Christiaan de Jong – Blauw Research

Christiaan, pas vier jaar in het vak maar heeft zich al heel duidelijk ontwikkeld en zijn stempel gezet. Daarvan wist hij de jury ook te overtuigen in een mooie presentatie van zichzelf. “Info based marketing” en beter, sneller en relevanter onderzoek uitvoeren voor zijn klanten, daar gaat hij voor. Op die manier heeft hij al sterke partnerships gebouwd met gerenommeerde klanten als Heineken, ANWB en Philips.
Binnen Blauw is hij in recordtempo doorgegroeid van junior naar medior en inmiddels mag hij zich al senior noemen. Hij heeft zijn visie ook al uitgedragen op de Duitse vestiging van Blauw en bouwt de innovatie expertise binnen Blauw uit onder andere door toepassing van het gedachtegoed van Tetlock. Hij draagt ook bij aan de ontwikkeling van kennis door het geven van gastcolleges en het spreken op congressen. Kortom een gedreven multitalent waarvan we waarschijnlijk nog veel gaan horen.

Lieke van Heel – Efteling

Lieke heeft er voor gestreden om de stem van de gast weer centraal te stellen binnen de Efteling. Ze heeft onderzoek weer “fast, fun & easy” gemaakt zoals ze het zelf samenvat. Nieuwe tools ingevoerd maar nog belangrijker: veel toegankelijker rapportages, onder andere door middel van online dashboards en door het rapporteren rond de Customer Journey. Haar recept voor deze succesvolle transformatie: een duidelijk stip aan de horizon, veel wilskracht en een klein beetje geluk. Een bescheiden kandidaat die echt een grote verandering heeft weten te realiseren. Middels testimonials van collega’s heeft ze dat de jury ook overtuigend kunnen duidelijk maken. En misschien nog wel het belangrijkst: gasten zijn enthousiast over de Efteling en de vragenlijsten. Lieke, je kunt trots zijn op wat je hebt gerealiseerd!

Anouar El Haji – Veylinx

Volgens Anouar moeten we niet meer vragen naar de meningen van consumenten, maar kunnen we veel meer leren door echt consumentengedrag te meten: de consument  daadwerkelijk te laten kiezen met hun portemonnee. Via zijn Veylinx heeft hij deze visie concreet heeft gemaakt. Vanuit zijn wetenschappelijke achtergrond heeft hij Veylinx ontwikkeld; gesteund vanuit de wetenschap, maar inmiddels ook geadopteerd door bedrijven als Douwe Egberts, Philips en Danone. In 2014 won hij hiervoor al de Insight Innovation Award gewonnen; een internationale innovatieprijs op het gebied van onderzoek. Bevlogen legde Anouar de jury de achtergrond uit van het gedachtegoed van Vickery maar veel meer nog wist hij ons te overtuigen van de mogelijkheden van Veylinx. Anouar, een gedreven onderzoeker met een ondernemershart. Een “techie” en een storyteller.

De Young Talent van het jaar 2016 gaat naar degene die ons vakgebied op vele manieren verrijkt, verrast en uitdaagt. De winnaar is van de Young Talent van het jaar 2016 is …