Insights Scientist van het jaar 2021


De wereld van marketing insights, onderzoek en analytics is voortdurend in ontwikkeling. Organisaties gaan over op nieuwe manieren van werken, technologische ontwikkelingen volgen elkaar in rap tempo op en ook de juridische aspecten van privacy en onderzoek staan niet stil. De MOA biedt dé expertise om organisaties te begeleiden naar een professioneel, toekomstbestendig data- en insightsmanagement. Jaarlijks reikt MOA de MOAwards uit, dé vakprijzen voor o.a. inspirerende insights professionals die het verschil maken in het vakgebied. Wetenschappers kunnen vanaf nu weer meedingen voor de prijs Insights Scientist van het jaar 2021!

Het belang van informatie voor marketeers wordt meer en meer benadrukt. Nieuwe technologieën, grote databestanden en nieuwe, econometrische analysetechnieken bieden marketeers steeds betere mogelijkheden om het gedrag van consumenten te observeren en te begrijpen en op basis van deze inzichten de ervaring voor de klant (customer experience) te verbeteren. In lijn hiermee is er een breed spectrum aan moderne, nieuwe ‘tools’ welke marketeers kunnen gebruiken om informatie inzichtelijk te maken en beslissingen te nemen. Hierbij valt te denken aan het gebruik van Artificial Intelligence (AI), Machine Learning, fMRI en passieve data (mobile device tracking data, data van online surfgedrag) om inzicht in consumentengedrag te krijgen, maar ook aan methoden om ongestructureerde data (video, voice, tekst) vast te leggen en te analyseren.
Daarom heeft de jury “Tools for Capturing Information to Improve Business Insights” als Topic of the Year 2021 gekozen.

Ben of ken jij iemand die werkzaam is aan een Nederlandse universiteit, die een expert is op dit thema en tenminste één goede wetenschappelijke bijdrage heeft geleverd op één van de genoemde gebieden? Draag jezelf, je collega, kennis, vriend of familielid dan nú voor! Aanbevelen is niet meer mogelijk.
Ding mee naar deze prijs en lever het volgende in*:
  1. Een motivatiebrief (max. één A4, Nederlands of Engels) met hierin aange-geven waarom je een expert bent op het gebied van “Tools for Capturing Infor-mation to Improve Business Insights” en hoe je moeite doet om een brug te slaan naar de praktijk.
  2. Je CV, waaruit de link van je expertise met het MOA Topic of the Year 2021 duidelijk blijkt.
  3. Eén (of meerdere) wetenschappelijk(e) artikel(en)/boek/proefschrift waar je trots op bent en die gerelateerd is (zijn) aan het Topic of the Year “Tools for Cap-turing Information to Improve Business Insights.” Het dient geaccepteerd te zijn voor publicatie of al gepubliceerd te zijn.
Aanleveren van bovenstaande gegevens kan eenvoudig door de documenten uiterlijk 24 februari 2021 te mailen naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
Hierom wil je meedoen:
  • We bieden je een mooi podium tijdens het MOA Topic of the Year-symposium op 3 juni 2021 en de uitreiking van de MOAwards op 1 juli 2021.
  • Je krijgt de mogelijkheid een publicatie te laten opnemen in een speciaal door MOA uitgegeven boekje rondom het Topic “Tools for Capturing Information to Improve Business Insights”.
  • Het biedt je de gelegenheid om in contact te komen met het bedrijfsleven. Een uitermate mooie kans om toegang te krijgen tot nieuwe data. En mogelijk nieuwe samenwerkingen te starten.
  • De titel levert behalve prestige ook publiciteit op. Je komt uitgebreid in beeld op de MOA-website en er wordt ook aandacht aan de MOAward besteed in Nederlandse marketing- en marketingresearch vakbladen.
Criteria voor het selecteren van de genomineerden*:
De jury kiest uit alle kandidaten drie ge-nomineerden, op basis van de volgende criteria:
  • De CV van de kandidaat – de mate van expertise op het topic en in welke mate de kandidaat moeite doet om zijn wetenschappelijke inzichten met de praktijk te delen (valorisatie).
  • Op basis van het aangeleverde ma-teriaal wordt gekeken naar de mate van innovativiteit van het onderzoek, de kwaliteit van de methodologie, de praktische relevantie en de leesbaarheid.
Genomineerd en dan?
Genomineerden worden verzocht een presentatie te geven op een symposium rondom het Topic “Tools for Captur-ing Information to Improve Business Insights” op donderdag 3 juni 2021. Tijdens het symposium worden ook  presentaties door marketeers uit de praktijk verzorgd. De jury zal na het sym-posium, mede op basis van de  presentatie, de uiteindelijke winnaar kiezen. Deze wordt bekend gemaakt tijdens de feestelijke uitreiking van de MOAwards op 1 juli 2021*.

*Bekijk hier de volledige voorwaarden/criteria/procedures.

De genomineerden van 2020


Stefan
Stefan Stremersch
Lenka
Lenka van Riemsdijk
Jan Andre
Jan Andre Millemann