• Achtergrond 2019

De genomineerden zijn bekend!

De MOAwards worden uitgereikt aan een toonaangevend bureau en inspirerende professionals, die zich in het afgelopen jaar op één of andere wijze in positieve zin hebben onderscheiden op het gebied van marketing, insights en analytics. De winnaars van de MOAwards 2019 worden op woensdag 12 juni a.s. bekend gemaakt, tijdens de feestelijke award uitreiking bij de WesterUnie/WesterLiefde in Amsterdam. Een geweldig feest met heerlijke hapjes, zomerse cocktails en onderzoekers die met hun voetjes van de vloer gaan. Schrijf je in!

220x48 MOAwardsButtonGreen inschrijven

 


Doe mee aan de MOAwards Outdoor Challenge!

Voorafgaand aan de uitreiking van de MOAwards vindt de MOAwards Outdoor Challenge plaats! Nieuwe ronde nieuwe kansen, maar ook nieuwe spellen! Ben jij fanatiek, sportief, houd je van uitdaging en wil je graag buitenspelen en winnen? Vorig jaar was Motivaction de grote winnaar, wordt jouw team het dit jaar? Om met jouw team winnaar te worden van de tweede editie van deze challenge moet je je alleen nog even inschrijven. Heel graag tot 12 juni!

220x48 MOAwardsButtonGreen inschrijven

 

 

DVJ Insights is Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar 2018

DVJ Insights is vanavond bij de uitreiking van de MOAwards 2018 in de WesterUnie in Amsterdam uitgeroepen tot Marketing Research & Analytics Bureau van het jaar. De prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde ging naar Daniëlle Koning van UWV.

De grote groei die DVJ Insights doormaakt, is volgens de jury van de MOAwards ‘niet leidend maar juist het gevolg van een tomeloze inzet’. Lucas Hulsebos, mede-eigenaar van het bureau, beaamt dat maar zegt ook dat hard groeien zijn ambitie was. “Ik heb een voorliefde voor grote, strategische projecten”, aldus Hulsebos. “Daar moet je een bepaalde omvang voor hebben. En je moet heel goed weten waar je morgen naartoe wil. Het is makkelijk om te doen wat je gisteren deed, maar als je als bureau vooruit wil moet je het morgen anders durven doen.”

De felbegeerde prijs voor Insights Professional aan bedrijfszijde is uitgereikt aan Daniëlle Koning van UWV. De jury roemde haar slagvaardigheid, die er voor gezorgd heeft dat de klant bij UWV veel meer centraal staat. In de drie jaar dat Koning voor UWV werkt, zegt ze de organisatie te zien verschuiven van procesgericht- naar klantgericht denken. “Als we nu een app ontwikkelen, vragen we eerst onze klanten wat ze willen in plaats van zomaar iets te bouwen.”

Insights Professional aan bureauzijde is dit jaar Eltine van der Veer van Braingineers. “Als startup zijn we hier een beetje een vreemde eend in de bijt. Deze prijs zien we dan ook echt als een erkenning.” Niels Bouwman van Kantar Millward Brown mocht de prijs voor Young Talent van het jaar in ontvangst te nemen. De jury was lovend over zijn beheersing van methodologie en modellen en hoe hem dat de mogelijkheid geeft ‘buiten de lijntjes te kleuren’. De jury koos unaniem voor André Scholten als Digital & Webanalist van 2018. Deze zelfstandige seo- en webanalyticsspecialist kan volgens de jury ‘toveren met data’. De prijs voor Insights Scientist van het jaar ging naar Lara Lobschat. Voor haar proefschrift op het gebied van online communicatie won Lobschat eerder een ‘early career grant’.

Met ruim vierhonderd aanmeldingen trok de elfde editie van de jaarlijkse uitreiking van de vakprijzen van de MOA meer aandacht dan ooit.

Winnaars 2018