• Achtergrond 2019

Insights professional - Bedrijfszijde

Genomineerden 2019

Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Insights Professional - Bedrijfszijde van het jaar 2019 heeft de jury hun recente performance beoordeeld en gelet op de volgende criteria:

  • Bijdrage aan innovatie van het vak marketing research, dan wel de manier waarop marketing research binnen het bedrijf wordt ingezet;
  • Bijdrage aan een sterke positie van marketing research binnen het bedrijf;
  • Persoonlijke exposure (presentaties op congressen en seminars, geschreven artikelen);
  • Bijdrage aan de ontwikkeling van de professie, resp. de status en uitstraling daarvan.

 

JoostJoost Verhagen - Upfield - Joost werkt voor het bedrijf Upfield. Upfield richt zich op plantaardige producten en heeft onder andere de merken Becel, Rama en Blueband in haar portfolio. Hij is een moderne en kritische onderzoeker: hij gebruikt verschillende bronnen en diverse methodes om tot inzichten te komen. Hij weet deze zaken goed te combineren en is daardoor een strategisch partner. Hij experimenteert graag met nieuwe onderzoeksmethodieken en helpt bij deze vernieuwing ook in de doorontwikkeling. Door zijn open, proactieve en praktijkgerichte houding profiteren ook zijn opdrachtgevers van zijn feedback.

 

MarloesMarloes Flink - Nestlé - Marloes is werkzaam bij Nestlé. Zij is een gedreven, consciëntieuze marktonderzoeker die 3 jaar terug de overstap heeft gemaakt van bureau- naar bedrijfszijde. Marloes schuwt innovatie niet en heeft een holistische blik op merkgroei. Zo is de brandtracker van Nestlé verrijkt met inzichten uit het gedachtegoed van Byron Sharp (“How brands grow”). De vergaarde inzichten zijn gedeeld binnen de organisatie en in de markt. Door haar inzet zijn meerdere onderzoeken nu beter gecoördineerd. Haar missie is market insights een nog strategischer rol te geven binnen Nestle, de plek die het verdient!

 

NicoleNicole Engels - NPO - Nicole is gedreven, professioneel en enthousiast. Een voorloper in haar rol in media bereiksonderzoek, het datamanagementproject t.b.v. NPO.  De wijze waarop ze leidinggeeft aan onderzoek bij NPO is inspirerend en leidt tot veel nieuwe initiatieven. Nicole is continu bezig om onderzoek te moderniseren en meer toegevoegde waarde te leveren. Nicole is erg actief als spreker en bestuurder voor het vak (MWG, adviesraad van de RUG) en daarmee een echte ambassadeur voor ons vak.

 

Insights Professional - Bedrijfszijde procedure

  • Procedure

    SELECTEREN GENOMINEERDEN

    Na 27 februari worden de motivaties en argumenten geanalyseerd door een onafhankelijke jury en een top 3 selectiegemaakt. De genomineerden worden in april 2019 bekend gemaakt via de MOA en een speciale bijlage in vakblad Clou. De jury zal aangeven waarom naar haar mening de kandidaten een nominatie verdienen. 

    BEPALEN WINNAAR

    De genomineerden worden uitgenodigd voor een gesprek met de jury. Op basis van dit gesprek en de eerder verstrekte motivaties wordt de uiteindelijke winnaar bepaald. De jury is vrij in haar keuze maar licht deze wel toe in een kort juryrapport. De uiteindelijk winnaar wordt op 12 juni 2019 tijdens de feestelijke MOAwards uitreiking bekend gemaakt.

  • Criteria

    Insight Professionals* dienen zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor de titel 'Insight Professionals van het jaar 2019 - bedrijfszijde'.

    • sterk analytisch vermogen;
    • conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
    • goede communicatieve vaardigheden;
    • valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
    • heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
    • toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.
  • Prijs

    Wat levert het winnen van een MOAward op?

    Voor de winnaar levert de MOAward natuurlijk veel erkenning en publiciteit op (via diverse vakbladen zoals Clou, Adformatie en via de MOA-uitingen). Daarnaast ontvangt de winnaar uiteraard de MOAward (speciaal gemaakt beeldje) en een oorkonde.

  • Jury

    De jury die gaat over deze prijs gaat bestaat uit:

    Govert van den Bos Directeur MWM2
    Sylvie Verbiest Founder SMALL kids & youth research and consultancy
    Lucas Hulsebos Directeur DVJ Research Group
    Eltine van der Veer Research Director Braingineers
    Paulien Schieven Director Sales & Marketing SAMR
    Martin Leeflang Managing Director Validators