Insights Professional van het jaar 2018 - Bureauzijde


Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Insights Professional van het jaar 2018 - Bureauzijde heeft de jury naar de meest aansprekende Insights Professionals gezocht en gelet op de volgende criteria:

  • Sterk analytisch vermogen;
  • Conceptueel sterk (creatief, vernieuwend);
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
  • Heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
  • Toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.

Margot Schuil - InSites Consulting - Margot is Business Director bij InSites Consulting. Daarvoor werkte ze bij Mars in verschillende internationale functies. Momenteel leidt ze de FMCG teams binnen Insites en werkt voor klanten als Arla, Bavaria, Farm Frites, Kraft Heinz, Nestlé en Qmusic. Per 1 juli a.s. wordt ze Managing director van het Nederlandse kantoor van Insites. Margot is een bruggenbouwer. Ze slaat een brug tussen de behoeften van haar klanten en zoekt een passende onderzoeksoplossing. Haar drive? De consument centraal stellen bij haar klanten en inspirerende en impactvolle presentaties en workshops geven die haar klanten bijblijven en verder helpen. Daarnaast geeft ze diverse masterclasses. En het kan altijd beter, goedkoper en sneller. Ze stond aan de wieg van de Insight Academy, een trainingsprogramma, waarin ze samen met haar collega’s in meer dan 6 landen ruim 350 mensen heeft getraind op het belang van goede consumenteninzichten en hoe je die kunt vinden en schrijven.

Eltine van der Veer - Braingineers - Eltine is Research Director bij Braingineers en wordt door haar grote klantenkring geprezen als een zeer deskundige en gedreven onderzoeksprofessional. Met haar kennis vanuit de psychologie voegt ze op een overtuigende en impactvolle manier waarde toe aan de resultaten uit neuro usability onderzoeken. Binnen Braingineers houdt ze zich bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderzoek-methodieken en algoritmes die gebruikt worden. Daarnaast is ze intensief bezig met het overdragen van haar kennis op haar team. Extern denkt ze op strategisch niveau mee bij haar klanten om op basis van consumenten inzichten grote impact te hebben op de online use experience en conversiecijfers. Haar prettige manier van presenteren en communiceren maakt de soms complexe materie toegankelijk en zorgt voor enthousiasme bij haar opdrachtgevers. Ze publiceert en reviewed artikelen met betrekking tot CRO en emotion analytics. Haar ambities: Customer experience onderzoek naar een volgend niveau tillen, verschillende datalagen combineren en uiteindelijk gedrag nauwkeurig voorspellen.

Sandra van Vemden - MARE - Sandra is een gedreven onderzoeker. Door respondenten centraal te stellen en een gezonde kritische blik, helpt ze haar klanten verder. Sandra treedt graag buiten de gebaande paden en is zich zeer bewust van de veranderende behoeften binnen de onderzoekswereld.  In het kader van de digitalisering heeft Sandra in 2017 Feedview bedacht en ontwikkeld; een propositie waarmee digitale uitingen in een realistische omgeving worden getest.  Een ander voorbeeld van haar vernieuwingsdrang is haar visie op de 50+ markt. Als coauteur van “Hello Quintastics – De vele gezichten van vijftigers” slaat ze de spijker op zijn kop door te stellen dat veel bedrijven onterecht de vijftigers met zestig-, zeventig- en tachtigjarigen als een doelgroep op een hoop gooien. Met praktische handvatten en concrete do’s en don’ts helpt ze opdrachtgevers de 50+ doelgroepen beter te bedienen. Hierdoor stelt ze bedrijven in staat, 50-plussers in het hart te raken. Vol enthousiasme draagt Sandra met haar vernieuwende blik bij aan de ontwikkeling van ons vakgebied!