Young Talent van het jaar 2018


Bij het beoordelen van de kandidaten voor de MOAward Young Talent van het jaar 2018 heeft de jury naar de meest talentvolle jonge onderzoekers gezocht en gelet op de volgende criteria:

  • Leeftijd tot ca. 30 jaar. Is enthousiast en toont lef;
  • Denkt 'out of the box', komt met creatieve oplossingen om het vakgebied van marketing research en digital analytics of delen daarvan te verbeteren en te vernieuwen;
  • Heeft een vernieuwende visie op het analyseren en inzetten van nieuwe en bestaande informatiestromen, die anderen inspireren en motiveren;
  • Is direct of indirect betrokken bij de ontwikkeling van andere jonge onderzoekers;
  • Kan uitstekend communiceren over zijn of haar werk;
  • Werkzaam in de (digital)onderzoeksector (aan bureau of opdrachtgeverszijde).

Iris Welvaarts - DVJ Insights - Iris werkt sinds 2,5 jaar bij DVJ Insights en heeft op 25-jarige leeftijd al de stap gemaakt naar een leidinggevende functie. Ze wordt door opdrachtgevers en collega’s gewaardeerd om haar aanstekelijke enthousiasme, doortastendheid en de gave om strategisch mee te kunnen denken. Iris weet veel te bereiken door een goede samenwerking met klanten, collega’s en ook met de panelleden. Iris heeft het panelsysteem van DVJ Insights opnieuw ingericht waardoor het goed aansluit bij behoeften van de respondenten. Daarnaast heeft ze ook op projectniveau bewezen een uitzonderlijk talent te zijn. Haar masterstudie media en journalistiek komt haar goed van pas in haar huidige baan. Het stellen van vragen en luisteren naar je gesprekspartner zijn belangrijke vaardigheden die je nodig hebt om de onderzoeksvraag helder te krijgen.

Jeroen Spetter - Ruigrok NetPanel - Jeroen is een gedreven marktonderzoeker die bij Ruigrok NetPanel bezig is met ‘gamification’en de ontwikkeling van The Association game. Hij heeft hiermee op jonge leeftijd al het podium bereikt op het Esomar congres en tijdens Best of Esomar. Hij heeft een duidelijk idee hoe marktonderzoek verbeterd kan worden en maakt daarbij een mooie combinatie van praktijk en wetenschap. Jeroen brengt met zijn Association Game een verfrissend nieuw geluid. Hij is een creatieve denker, vol met goede ideeën en doortastend. Hij is continue op zoek naar mogelijkheden om gamification in het bedrijfsleven toe te passen in het veld van kwalitatief en kwantitatief onderzoek. Daarnaast zet Jeroen zich ook in om andere bedrijven te laten innoveren middels het organiseren en uitvoeren van Hackathons.

Niels Bouwman - Kantar Millward Brown - Niels werkt bijna 5 jaar bij Kantar Millward Brown en wordt binnen die organisatie gezien als grootste talent. Wat hem onderscheidt van andere onderzoekers is dat hij bredere learnings over een topic (uit eigen databases of uit latest thinking in het vakgebied) integreert met de onderzoeksdata van de klant. Daarmee stijgen zijn insights en aanbevelingen uit boven het onderzoek. Hiermee heeft hij echt een next-level visie op hoe merken, communicatie en media werken. Ondanks dat Niels jong is, neemt hij de leiding op grote accounts en weet met zijn enthousiasme en kennis van zaken als geen ander onderzoeksresultaten helder en overtuigend over te brengen. Daarnaast is Niels ook een prettige persoonlijkheid, wat het zaken doen met hem ook een luchtige en vermakelijke kant geeft.