Digital & Webanalist van het jaar 2018


De Digital & Webanalist van het jaar 2018 is een nieuwe prijs en wordt dit jaar voor de tweede keer uitgereikt. De kandidaat dient zich op onderstaande criteria te onderscheiden om in aanmerking te komen voor een nominatie door de jury:

  • Werkzaam in de (digital) onderzoek-sector;
  • Heeft een sterk analytisch vermogen;
  • Creatief & een vernieuwende aanpak;
  • Goede communicatieve vaardigheden;
  • Valt op buiten de branche (buitenwaarts gericht);
  • Heeft een zekere drive en doorzettingsvermogen;
  • Toont leiderschap, m.a.w. is richtinggevend, brengt mensen samen, motiveert en inspireert.

André Scholten - André Scholten - André is freelance webanalist en helpt al 9 jaar organisaties zoals Telegraaf en Funda om inzicht te krijgen in klantgedrag door technisch advies, complexe analytics-implementaties en toegankelijke analyses. In de kandidaatstelling word zijn kundigheid benadrukt en noemt men André een integere professional. Wanneer klanten met schijnbaar onoplosbare meetproblemen zitten, en niet meer kunnen vertrouwen op hun cijfers, dan komt zijn technische specialisme en jarenlange ervaring goed van pas om data weer op gang te brengen en businessvalue te creëren.

Bas Kamphuis - Digital Power - Bas is drie jaar webanalist bij Digital Power en heeft bij o.a. Univé, Aegon, Alliander, Vodafone en Transavia analytics oplossingen neergezet en mooie analyses en visualisaties geleverd. Ondertussen heeft Bas zich ontwikkeld tot een PowerBI wizard. Hij bouwt succesvolle managementdashboards  waarmee zijn opdrachtgevers beter inzicht hebben in de online campagneprestaties. De mensen die hem aandroegen roemen zijn enthousiasme. Bas wordt een kansdenker in plaats van probleemdenker genoemd en hij heeft een sterke focus op het uiteindelijke doel van zijn analyses: het maken van betere datagedreven beslissingen.

Stefan Koning - Mist Analytics - Stefan is nu 4 jaar actief in het vakgebied en inmiddels al enige tijd werkzaam als freelance digital analytics- en conversie-optimalisatie consultant. In het kort betekent het dat hij voor klanten zoals ING, TUI Duitsland, Basic-Fit en RTL inzichten uit online data ophaalt die leiden tot websiteaanpassingen zodat hogere conversies worden behaald. Daarnaast realiseerde hij zelfstandig het officiële certificeringsprogramma voor de analyticstool Matomo zodat webanalisten zich nu ook hierop kunnen certificeren. Stefan is een gedreven analist die in een continu veranderend vakgebied zijn klanten helpt bij te blijven.