DE WINNAARS VAN HET JAAR 2018


  • Marketing Research & Analytics Bureau
  • Insights Professional - Bureauzijde
  • Insights Professional - Bedrijfszijde
  • Young Talent
  • Digital & Webanalist
  • Insights Scientist
  • Marketing Research & Analytics Bureau

    Winnaar 2018

    DVJ Insights was ook vorig jaar genomineerd. Toen maakte het bureau indruk door zijn veelzijdige en innovatieve aanpak, met een focus op ‘echt’, echt inzicht in echte mensen. Dat werkt, want DVJ groeit stormachtig, in omzet (50% per jaar) en aantal fte’s. Een afdeling waarin kennis van onderzoek wordt gecombineerd met kennis uit de wetenschap legt een solide basis. De Insights Academy leidt jonge mensen op in het onderzoeksvak. Met het platform Ingredients for Brand Growth wordt ‘geluisterd naar de markt’, naar klanten en marketeers, en wordt gewerkt aan innovatieve oplossingen. Door middel van events en congressen wordt kennis gedeeld. DVJ kiest voor nieuwe verklarende technieken, die kwantitatief en kwalitatief onderzoek overstijgen. Dat vertaalt zich in grote binnen- en buitenlandse projecten. 

  • Insights Professional - Bureauzijde

    Winnaar 2018

    Eltine van der Veer is Research Director bij Braingineers en wordt door haar grote klantenkring geprezen als een zeer deskundige en gedreven onderzoeksprofessional. Met haar kennis vanuit de psychologie voegt ze op een overtuigende en impactvolle manier waarde toe aan de resultaten uit neuro usability onderzoeken. Binnen Braingineers houdt ze zich bezig met het ontwikkelen en verbeteren van onderzoek-methodieken en algoritmes die gebruikt worden. Daarnaast is ze intensief bezig met het overdragen van haar kennis op haar team. Extern denkt ze op strategisch niveau mee bij haar klanten om op basis van consumenten inzichten grote impact te hebben op de online use experience en conversiecijfers. Haar prettige manier van presenteren en communiceren maakt de soms complexe materie toegankelijk en zorgt voor enthousiasme bij haar opdrachtgevers. Ze publiceert en reviewed artikelen met betrekking tot CRO en emotion analytics. Haar ambities: Customer experience onderzoek naar een volgend niveau tillen, verschillende datalagen combineren en uiteindelijk gedrag nauwkeurig voorspellen.

  • Insights Professional - Bedrijfszijde

    Winnaar 2018

    Daniëlle Koning is een slagvaardige insights professional bij het UWV die met haar daadkracht en enthousiasme collega’s weet te motiveren en veranderingen in gang weet te zetten. Initiatieven worden door Daniëlle voortvarend aangepakt. Daniëlle heeft het voor elkaar gekregen om in de organisatie de klant centraal te plaatsen. Dat is gegeven de aard en de omvang van de organisatie bepaald niet eenvoudig. Mede door de totstandkoming van online research platforms klinkt de stem van de klanten nadrukkelijk door in de organisatie. Klantinzichten worden daardoor meer betrokken bij de ontwikkeling en optimalisatie van de dienstverlening. Het klantonderzoek van UWV wordt als voorbeeld gesteld voor andere uitvoeringsorganisaties.

  • Young Talent

    Winnaar 2018

    Niels Bouwman werkt bijna 5 jaar bij Kantar Millward Brown en wordt binnen die organisatie gezien als grootste talent. Wat hem onderscheidt van andere onderzoekers is dat hij bredere learnings over een topic (uit eigen databases of uit latest thinking in het vakgebied) integreert met de onderzoeksdata van de klant. Daarmee stijgen zijn insights en aanbevelingen uit boven het onderzoek. Hiermee heeft hij echt een next-level visie op hoe merken, communicatie en media werken. Ondanks dat Niels jong is, neemt hij de leiding op grote accounts en weet met zijn enthousiasme en kennis van zaken als geen ander onderzoeksresultaten helder en overtuigend over te brengen. Daarnaast is Niels ook een prettige persoonlijkheid, wat het zaken doen met hem ook een luchtige en vermakelijke kant geeft.

  • Digital & Webanalist

    Winnaar 2018

    André Scholten is freelance webanalist en helpt al 9 jaar organisaties zoals Telegraaf en Funda om inzicht te krijgen in klantgedrag door technisch advies, complexe analytics-implementaties en toegankelijke analyses. In de kandidaatstelling word zijn kundigheid benadrukt en noemt men André een integere professional. Wanneer klanten met schijnbaar onoplosbare meetproblemen zitten, en niet meer kunnen vertrouwen op hun cijfers, dan komt zijn technische specialisme en jarenlange ervaring goed van pas om data weer op gang te brengen en businessvalue te creëren.

  • Insights Scientist

    Winnaar 2018 - Topic: Digital Advertising

    Lara Lobschat, werkzaam bij Rijksuniversiteit Groningen, heeft een proefschrift geschreven op het gebied van online communicatie, waarvoor ze, vanwege de praktische relevantie, een ‘early career grant’ van de Horizont Stiftung heeft ontvangen. Ze heeft diverse publicaties op het gebied van digital advertising in top marketing journals, waarvan vooral de publicatie “What Happens Online Stays Online? Segment-Specific Online and Offline Effects of Banner Advertisements” in Journal of Marketing Research in het oog springt. De jury was lovend over de wetenschappelijke kwaliteit van dit artikel, dat onder andere aantoont dat ondernemingen, die vooral via offline kanalen verkopen, wel kunnen profiteren van online banner advertising. Daarnaast is de jury enthousiast over Lara’s portfolio met lopende projecten op het gebied van digital advertising, die ze veelal in samenwerking met bedrijven heeft opgezet.